Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego www.regulaminy.com.pl

 

1. Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy działający pod adresem www.regulaminy.com.pl jest prowadzony przez Dbajodane.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku (15-404), przy ul. Młynowej 17/1A, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000916282, NIP: 9662152943, REGON: 389670555.
  2. Z Usługodawcą mogą się Państwo skontaktować:

2.1. za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem ul. Młynowa 17/1A, 15-404 Białystok;

2.2. za pomocą poczty elektronicznej pod adresem [email protected];

2.3. za pomocą połączenia telefonicznego pod numerem: +48 608 562 928;

  1. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie zarówno do klientów indywidualnych, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego Dbajodane.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, o ile inne postanowienia nie stanowią inaczej i dotyczą wyłącznie klientów indywidualnych lub przedsiębiorców.
  2. Administratorem danych osobowych odpowiedzialnym za przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją niniejszego Regulaminu jest Dbajodane.pl sp. z o.o. Dane osobowe są przetwarzane w celach, na zasadach i w oparciu o podstawy wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie internetowej sklepu. Polityka prywatności zawiera głównie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w sklepie internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych, prawa osób, których dane dotyczą oraz informacje dotyczące plików cookies i narzędzi analitycznych stosowanych w sklepie internetowym. Korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę lub Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego jest również dobrowolne, z wyjątkiem sytuacji określonych w polityce prywatności (np. zawarcie umowy lub spełnienie obowiązków prawnych Sprzedawcy).
  3. Aby korzystać z serwisu Sklepu Internetowego www.regulaminy.com.pl, należy spełnić minimalne wymagania techniczne systemu teleinformatycznego, z którego korzysta Klient. Te wymagania obejmują, w szczególności:

5.1. Dla użytkowników korzystających z przeglądarki Internet Explorer: konieczne jest posiadanie wersji 7.0 lub nowszej, z włączoną obsługą ActiveX, JavaScriptu i plików Cookies.

5.2. Dla użytkowników korzystających z przeglądarki Mozilla Firefox: konieczne jest posiadanie wersji 3.0 lub nowszej, z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScriptu i plików Cookies.

5.3. Minimalna rozdzielczość ekranu powinna wynosić 1024 x 768 pikseli.            

  1. Strony zawierają Umowę w języku polskim i podlega ona polskiemu prawu oraz niniejszemu Regulaminowi.
  2. Wszystkie podane przez Sprzedającego ceny są wyrażone w polskiej walucie i obejmują pełną kwotę brutto, zawierającą podatek VAT. Ceny produktów nie obejmują kosztu dostawy, który jest określony w cenniku dostaw.
  3. W celu potwierdzenia zamówienia, udostępnienia informacji o prawie do odstąpienia od umowy oraz udostępnienia Regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy, wysyłane jest potwierdzenie zamówienia na wskazany adres poczty elektronicznej, zawierające również linki do samodzielnego pobrania wymienionych dokumentów.
  4. Po zrealizowaniu zamówienia, wysyłana jest faktura elektroniczna na wskazany adres poczty elektronicznej jako sposób udokumentowania transakcji.

2. Definicje

  1. Regulamin – niniejszy dokument regulujący funkcjonowanie Sklepu Internetowego;
  2. Sklep Internetowy – strona internetowa Usługodawcy, na której udostępnia Treści cyfrowe lub usługi cyfrowe, dostępne pod adresem internetowym: regulaminy.com.pl;
  3. Usługa – usługa oferowana w Sklepie Internetowym, który staje się przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
  4. Sprzedawca/Usługodawca – firma Dbajodane.pl sp. z o.o., mająca siedzibę w Białymstoku (15-404), przy ul. Młynowej 17/1A, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000916282, posiadająca NIP: 9662152943 i REGON: 389670555;
  5. Klient:

6.1. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub w przypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa również osoba fizyczna mająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;

            6.2. osoba prawna;

6.3. jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną i zawarła lub chce zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą;

  1. Usługobiorca:

7.1. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub w przypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące     przepisy prawa również osoba fizyczna mająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;

            7.2. osoba prawna;

      7.3. jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ma zdolność prawną i korzysta lub chce skorzystać z Usługi Elektronicznej;

  1. Formularz Rejestracji – narzędzie dostępne w Sklepie Internetowym, umożliwiające utworzenie Konta;
  2. Konto – Usługa Elektroniczna, indywidualnie oznaczona nazwą użytkownika (loginem) i hasłem, utworzona przez Usługobiorcę w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym przechowywane są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje dotyczące złożonych przez niego zamówień w Sklepie Internetowym;
  3. Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, który umożliwia złożenie zamówienia, w tym dodanie produktów do koszyka elektronicznego oraz określenie warunków umowy sprzedaży, takich jak sposób dostawy i płatności;
  4. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, składane za pośrednictwem Formularza Zamówienia, mające na celu bezpośrednie zawarcie umowy sprzedaży produktu ze Sprzedawcą, jak również określenie sposobu płatności i dostawy.
  5. Umowa Sprzedaży – umowa, która dotyczy sprzedaży produktu między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  6. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pomocą środków elektronicznych, realizowana poprzez Sklep Internetowy.
  7. Newsletter – treść cyfrowa, zgodnie z definicją określoną w Ustawie o prawach konsumenta, która zawiera informacje handlowe dotyczące aktualnych działań Usługodawcy, takie jak informacje o nowych produktach czy promocjach oraz materiały związane ze zmianami w prawie;
  8. Umowa o dostarczanie Newslettera – umowa, na podstawie której Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Subskrybentowi Newsletter (treści cyfrowe) bezpłatnie i bez określonego czasu trwania, natomiast Subskrybent zobowiązuje się udostępnić Usługodawcy swoje dane osobowe, niezbędne do świadczenie tej usługi,
  9. Subskrybent – osoba, która jest konsumentem, przedsiębiorcą lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta i która zawarła umowę z Usługodawcą w celu otrzymywania Newslettera lub podjęła działania mające na celu zawarcie takiej umowy.
  10. Treść cyfrowa –dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
  11. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
  12. Ustawa o Prawach Konsumenta, Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  13. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  14. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

3. Usługi elektroniczne w Sklepie internetowym

  1. W Sklepie internetowym dostępne są następujące bezpłatne Usługi elektroniczne:

            1.1. przeglądanie informacji opublikowanych na strona Sklepu internetowego,

1.2. założenie i posiadanie Konta w Sklepie internetowym,

            1.2. dostarczanie Newslettera,

      1.3) udostępnienie Formularza zamówienia umożliwiającego zawarcie Umów sprzedaży,

  1. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie internetowym odbywa się na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

 

4. Założenie konta

  1. Aby założyć Konto w Sklepie internetowym, Usługobiorca powinien wykonać poniższe kroki.

            1.1. Wejść na stronę internetową Sklepu internetowego;

            1.2. Wypełnić formularz znajdujący się na stronie Sklepu internetowego, podając swój adres poczty elektronicznej, imię, nazwisko, adres, telefon kontaktowy, opcjonalnie dane firmy.

            1.3. Konieczne jest zaznaczenie pola wyboru przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na założenie Konta, zapoznanie się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacja ich postanowień.

            1.4. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej na prowadzenie Konta jest zawierana na czas nieokreślony.

            1.5. Usługodawca informuje, a Subskrybent przyjmuje do wiadomości, że Konto jest prowadzone bezpłatnie;

  1. Usługobiorca może w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, natychmiastowo wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym.

5. Zapisanie się do Newslettera

  1. Aby zawrzeć Umowę o dostarczanie Newslettera, Subskrybent powinien wykonać poniższe kroki.

            1.1. Wejść na stronę internetową Sklepu internetowego.

            1.2. Wypełnić formularz znajdujący się na stronie internetowej Sklepu internetowego, podając swój adres poczty elektronicznej oraz imię.

            1.3. Koniecznie jest zaznaczenie pola wyboru przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera, zapoznanie się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacja ich postanowień.

1.4. Potwierdzić zgodę na otrzymywanie Newslettera.

            1.5. Potwierdzenie zgody na otrzymywanie Newslettera oznacza zawarcie Umowy o dostarczanie Newslettera przez Subskrybenta.

            1.6. Umowa o dostarczanie Newslettera jest zawierana na czas nieokreślony.

            1.7. Usługodawca oświadcza, a Subskrybent przyjmuje do wiadomości, że:

            – Newsletter nie jest aktualizowany;

            – częstotliwość i terminy dostarczania Newsletterów nie są wcześniej ustalone i zależą od aktualnej sytuacji Usługodawcy.

  1. Newsletter jest dostarczany za pomocą poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany przez Subskrybenta
  2. Subskrybent może w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, natychmiastowo wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Newslettera.
  3. Ponadto, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Subskrybent będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy o dostarczanie Newslettera bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jej zawarcia.

6. Zakup treści cyfrowej

  1. Informacje dostępne na stronach internetowych Sklepu internetowego nie stanowią oferty zgodnie z przepisami prawa.
  2. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonej Treści cyfrowej na warunkach opisanych na stronie internetowej Sklepu internetowego.
  3. Cena Produktu widoczna na stronie internetowej Sklepu internetowego obowiązuje w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ta cena nie ulega zmianie, nawet jeśli wystąpią ewentualne zmiany cen w Sklepie internetowym po złożeniu Zamówienia.
  4. Klient nie jest zobowiązany do rejestracji Konta w Sklepie internetowym, aby złożyć Zamówienie.
  5. Zamówienia można składać poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu internetowego (www.regulaminy.com.pl) – przez całą dobę, przez cały rok.
  6. Aby zawrzeć Umowę Sprzedaży, Klient musi złożyć Zamówienie.
  7. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca natychmiast potwierdza jego otrzymanie, co wiąże Klienta złożonym Zamówieniem i akceptuje je do realizacji.
  8. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia jest przesyłane za pomocą wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej, która zawiera:

            8.1. Oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia.

            8.2. Potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.

            8.3. Oświadczenie Sprzedawcy o akceptacji Zamówienia i jego realizacji.

      8.4. Po otrzymaniu ww. wiadomości na adres poczty elektronicznej, Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta.

  1. Sprzedawca przekazuje Klientowi Treść cyfrową niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej.
  2. Sprzedawca przekazuje Klientowi Treść cyfrową poprzez wysłanie potwierdzenia zamówienia na adres mailowy Klienta w którym zawarte są linki do zakupionych treści przez Klienta. Link ten umożliwia Klientowi pobranie i zapisanie zakupionych Treści cyfrowych na jego urządzeniu. Dodatkowo zakupione treści cyfrowe znajdują się do pobrania w panelu zarządzania kontem Klienta na stronie regulaminy.com.plw zakładce Moje Konto w sekcji DOWNLOAD po uprzednim zalogowani się do Panelu Klienta.
  3. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana fakturą VAT, która będzie przesyłana w formie elektronicznej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Dlatego konieczne jest wyrażenie zgody przez Klienta na przesyłanie faktur w formie elektronicznej. Akceptacja tego Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na przesyłanie faktur w formie elektronicznej zgodnie z powyższym przepisem.
  4. Sprzedawca informuje a Klient przyjmuje do wiadomości, że Treść cyfrowa nie podlega aktualizacji.

 

7. Sposób zapłaty

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności:

            1.1. PayPal – portfel elektroniczny,

            1.2. PayU – szybki przelew online,

            1.3. Przelew tradycyjny na rachunek Sprzedawcy o numerze: 45 1140 2004 0000 3502 8375 3408 prowadzony w mBANK S.A.

            1.4. karta płatnicza;

  1. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej najpóźniej w terminie 3 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  2. W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, Treść cyfrowa zostanie dostarczona Klientowi po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia.
  4. Zakupione w Sklepie internetowym Treści cyfrowe są tworzone w języku polskim i są wysyłane zgodnie z ust. 6 pkt. 10 Regulaminu.

 

8. Odstąpienie

  1. Prowadzenie Konta w Sklepie internetowym.

1.1. Aby odstąpić od Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym lub ją wypowiedzieć, Usługobiorca musi złożyć odpowiednie oświadczenie Usługodawcy. Oświadczenie to może być złożone poprzez wysłanie wiadomości na adres mailowy Usługodawcy.

1.3. Wysłanie Usługodawcy przez Usługobiorcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym lub jej wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej.

  1. Subskrypcja Newslettera

            2.2. Kliknięcie przez Subskrybenta w link umożliwiający rezygnację z otrzymywania Newslettera, który jest przesyłany razem z każdym Newsletterem.

2.3. Wysłanie Usługodawcy przez Subskrybenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Newslettera lub jej wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej.

2.4. Dostawca natychmiastowo wstrzymuje dostarczanie Newslettera Subskrybentowi po otrzymaniu wiadomośći od Subskrybenta.

  1. Odstąpienie od umowy zakupu Treści cyfrowej

3.1. Aby odstąpić od Umowy dotyczącej dostarczenia Treści cyfrowej, Klient musi złożyć Sprzedawcy pisemne oświadczenie o rezygnacji.  

3.2. Oświadczenie to może zostać przesłane za pomocą poczty elektronicznej na adres Usługodawcy.

3.3. Jeśli rezygnacja dotyczy Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej, Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Klientowi zapłaconą cenę Treści cyfrowej niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o rezygnacji z Umowy dotyczącej dostarczenia Treści cyfrowej.

3.4. Zwrot ceny zostanie dokonany przy użyciu tego samego sposobu płatności, którego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.

3.5. Postanowienia ust. 3.1. do 3.4. powyżej mają zastosowanie tylko do Klientów, którzy są konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumenta w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego.

3.6. Klienta, który jest Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego może skorzystać z wzoru odstąpienia od Umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

9. Reklamacja

  1. Reklamacje konsumentów
    • Postanowienia niniejszego ustępu mają zastosowanie tylko do Klientów, którzy są konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumenta oraz odnoszą się do niezgodności Treści cyfrowej z Umową o dostarczanie treści cyfrowej oraz niezgodności Newslettera z Umową o dostarczanie newslettera.
    • Klient ma możliwość zgłoszenia reklamacji dotyczącej usług oferowanych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego.
    • Reklamacje można składać:
    • Za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego na stronie Sklepu Internetowego oraz poprzez wysłanie reklamacji na adresem [email protected].
    • Sprzedawca odpowie na reklamację zgłoszoną przez Klienta w ciągu 30 dni i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Aby reklamacja została rozpatrzona, Klient musi dostarczyć opis reklamacji oraz swoje dane kontaktowe, w tym adres poczty elektronicznej.
  2. Reklamacja Klienta, który nie jest Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego lub osobą fizyczną o której mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta:
    • Klient traci uprawnienia wynikające z rękojmi określone w Kodeksie Cywilnym, jeśli nie zwróci towaru w odpowiedni sposób i w odpowiednim czasie, ani nie powiadamia Sprzedawcy o wadzie. Jeśli wada zostaje stwierdzona później, klient powinien jak najszybciej poinformować Sprzedawcę.
    • W przypadku sprzedaży nowych przedmiotów, okres, w którym można zgłaszać roszczenia z tytułu wad, jest ograniczony do 1 roku od momentu, w którym ryzyko przechodzi na Klienta. Reklamacje można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected]
    • Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody, które były przewidywalne w momencie zawarcia umowy oraz ich normalne skutki. Nie odpowiada za utracone korzyści. Odpowiedzialność Sprzedawcy, niezależnie od podstawy prawnej, jest ograniczona – zarówno dla pojedynczych roszczeń, jak i ogółem – do kwoty zapłaconej ceny towaru oraz kosztów dostawy wynikających z umowy sprzedaży z Klientem.

10. Prawo własności intelektualnej

  1. Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji na dostarczoną Treść cyfrową w ramach ceny usługi. Licencja jest niewyłączna, nieograniczona terytorialnie i czasowo.
  2. Klient może korzystać z Treści cyfrowej w określonym zakresie, zgodnie z Zamówieniem w Sklepie Internetowym.
  3. Licencja obejmuje następujące pola eksploatacji: utrwalanie, zwielokrotnianie dowolną techniką, wprowadzenie do pamięci komputera i sieci komputerowej oraz publiczne wyświetlanie lub odtwarzanie w Internecie w jednej domenie internetowej wskazanej w zamówieniu.
  4. Licencja nie obejmuje prawa sublicencjonowania, czyli upoważnienia innych osób do korzystania z treści objętych licencją, chyba że istnieje odrębne porozumienie między Klientem a Sprzedawcą.

 

11. Ochrona danych osobowych

            Treść pełnej klauzuli informacyjnej dostępna jest w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu.

12. Postanowienia końcowe

  1. W przypadku sporów między Sprzedawcą a Klientem, który jest konsumentem zgodnie z definicją zawartą w artykule 22[1] Kodeksu Cywilnego, decyduje sąd właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
  2. W przypadku sporów między Sprzedawcą a Klientem, który nie jest konsumentem zgodnie z definicją zawartą w artykule 22[1] Kodeksu Cywilnego, decyduje sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  3. Jeśli niniejszy Regulamin nie reguluje pewnych kwestii, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz innych odpowiednich przepisów polskiego prawa.
  4. Zawartość niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. Klient zostanie poinformowany o wszelkich zmianach za pomocą informacji zamieszczonych na stronie Sklepu internetowego, które zawierają zestawienie zmian i daty ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto dodatkowo otrzymają informację o zmianach wraz z zestawieniem na podany przez nich adres poczty elektronicznej.
  5. Zmiany wchodzą w życie nie wcześniej niż po upływie 14 dni od daty ogłoszenia. Jeśli Klient posiadający Konto nie akceptuje nowej treści Regulaminu, musi poinformować o tym Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianach w Regulaminie. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy.

 

Utworzono: 2023-09-25